|
|
Факултет по математика и информатика - Raytracing – Фотореалистични изображения (Практикум) |
|
Лектор | гл. ас. Александър Пенев, Христо Лесев | Анотация | Анотация: Факултативният курс е предназначен за студентите с изявен интерес към компютърната 3D графика. В него се разглежда програмирането на инструменти за изграждане на фотореалистични изображения. Темите включват основно: описание на обектите в тримерното пространство и изграждане на модел на физически коректно осветление. По време на курса всеки студент ще създаде завършена собствена програма за генериране на изображения с качество познато ни от Shrek, Ice Age и др. Курсът няма изисквания за предварителни познания по материята, но ентусиазмът и познания по C++ са препоръчителни. | Съдържание | - Въведение:
- история
- алг. за определяне на видимите повърхности Ray-Trace
- камера, ray
- Дефиниране на сцена и обекти в пространството
- структури от данни
- обекти: сфера, равнина, триъгълник
- намиране пресечните точки на лъч с обект
- Светлина и Материали I
- засенчване
- точков източник на светлина
- цвят
- модели на поведение: Lambert, Phong
- Геометрична оптика
- отражение
- пречупване
- Supersampling
- Светлина и Материали II
- the rendering equation
- анизотропни материали
- индиректно осветяване
- distributed rendering
- Индиректно осветяване I
- Индиректно осветяване II
- Path-tracing
- Monte Carlo методи
- Индиректно осветяване III
- Photon mapping
- Irradiance caching
- Raytracing в реално време
- Разглеждане на проекти
|
|
|
|
|
|
|
© 2009 ФМИ |